.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستكاري دولت نهم در آمار اقتصادي؟!
وزير كشور دولت اصلاحات تصريح كرد: به ظاهر مي‌گوييم كه نرخ بيكاري در كشور كاهش يافته است ولي آيا با دست كاري در شاخص‌ها مي توان مقايسه انجام داد...
دستكاري دولت نهم در آمار اقتصادي؟!

وزير كشور دولت اصلاحات تصريح كرد: به ظاهر مي‌گوييم كه نرخ بيكاري در كشور كاهش يافته است ولي آيا با دست كاري در شاخص‌ها مي توان مقايسه انجام داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام عبدالواحد موسوي لاري که در همايش ياران خاتمي، حاميان موسوي در رامسر سخن مي‌گفت، افزود: براي رسيدن به هدف و زدودن جنبه هاي منفي، حركت‌هاي اجتماعي با اهدافي خاص شروع مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: در طي 30 سال انقلاب هزينه‌هاي زيادي كرده‌ايم و در 8 سال دفاع مقدس هزاران عزيز شهيد و هزاران جانباز كه امروز سلامت خود را از دست داده اند و همچنين سرمايه‌هاي مادي كشور را هزينه كرده‌ايم كه قاعدتا آن همه سرمايه‌گذاري با علم به راه حقي كه در پيش گرفته‌اند براي اين بوده است كه جامعه‌اي در خور و شان اين مردم داشته باشيم.
موسوي لاري بيان داشت: مردم ايران از نظر فكري جايگاه والايي دارند و با توجه به منابع مادي و طبيعي كه در اختيار كشور ماست بايد در محور توسعه و پيشرفت جايگاه خاصي داشته باشيم.
وي اظهار داشت: سرمايه‌گذاري‌ها و تلاش‌هاي گذشته ما بدان دليل بوده است كه امروز ما بهتر از ديروز و فرداي ما بهتر از امروز ما باشد در حالي كه ما امروز نه تنها برتر از ديروز نيستيم بلكه عقب‌تر هم هستيم.
وزير كشور خاتمي در ادامه مراحل مختلف بعد انقلاب را بررسي كرد و گفت: دوران اصلاحات به عنوان مرحله سوم دوران بازيابي هويت و توجه به جايگاه خود در عرصه كشور است، از سال 76 دولت با يكسري آرمان‌هاي جديد وارد عرصه شده بود و ملت به اصل نظام جمهوري اسلامي توجه ويژه‌اي كرد و براي جمهور مردم در اداره كشور بها داده شد.
وي افزود: به اعتقاد من تاكيد بر اصل بدان دليل بوده است كه حضور مردم در تدبير امور كشور تاثير گذار بوده است و دوره اصلاحات دوره‌اي بوده كه به مردم اين فرصت را داده تا بتوانند در اداره كشور دخيل باشند و در اين دوره نهادهاي مدني، ngo ها و شوراي هاي شهر و روستا شكل گرفت و اين به معناي بها دادن به جمهور و عامه مردم است.
موسوي لاري ادامه داد: ما با سربلندي خواهيم گفت كه ما در دوره اصلاحات هم در بخش اقتصادي و هم در بخش فرهنگي، سياسي و بين المللي موفق بوده‌ايم و در حوزه درآمدي نيز در آمد بالايي داشته ايم.
وي بيان داشت: كشوري كه مي‌خواهد حرف اول را بزند و امكانات و منابع آن را نيز دارد بايد در بخش زيرساخت‌ها تلاش كند ولي ما در اين چهار سال در بخش زير ساخت‌ها پيشرفتي نداشته‌ايم و در حوزه فرهنگي نمونه بارز آن مطبوعات است.
وزير سابق كشور در ادامه با اشاره به وضعيت مطبوعات نيز تصريح كرد: در حوزه مطبوعات افت شديد اخلاقي داريم زيرا به دليل پوشاندن ضعف‌ها، آمار و ارقام غلط را بيان مي‌كنيم، آمارهايي از طريق مطبوعات ارائه مي‌شود كه وجود خارجي ندارد بايد بعد از انقلاب اخلاق‌مدار باشيم ولي اينگونه نيست.
وي در ادامه به نقل از مير حسين موسوي در خصوص كانداتوري وي گفت: ميرحسين موسوي در ابتدا گفت من آنچنان رغبتي به كار سياست ندارم و من آن آدم چند سال قبل نيستم و با ديدن اين اوضاع كه مي‌بينيم ريشه در حال خشكيدن است و در حال قطع تنه درخت هستند فكر مي‌كنم تكليف تك تك ماست كه فعاليت كنيم و يا خود كانديدا مي‌شوم و يا از برادري كه در اين راستا گام برمي‌دارد حمايت مي‌كنم.
موسوي لاري با اشاره به نقدينگي و تورم موجود خاطر نشان كرد: در حالي بحث يارانه مطرح مي‌شود كه قيمت‌هاي امروز با ديروز سه برابر شده است و قدرت خريد مردم به يك سوم كاهش يافته است، چگونه مي‌توان با هر سه ماه 40 هزار تومان تورمي را كه در اثر سوء تدبيرها در جامعه اتفاق افتاده است را جبران كرد.
وي افزود: آيا نمي‌توانستيم به جاي صدقه دادن به مردم اين 270 هزار ميليارد تومان را در زيرساخت‌ها سرمايه گذاري كرده و اشتغال‌زايي مردم را افزايش دهيم.
وزير دولت اصلاحات در ادامه گفت: به ظاهر مي‌گوييم كه نرخ بيكاري در كشور كاهش يافته است ولي آيا با دست كاري در شاخص‌ها مي توان مقايسه انجام داد، در دوره اصلاخات شاخص بيكاري نداشتن كار بيش از دو روز در هفته بوده است ولي اكنون هر كسي كه دو ساعت درهفته كار مي‌كند شاغل محسوب مي‌شود پس ما مي‌توانيم ادعا كنيم كه نرخ بيكاري را كاهش داده ايم.
وي گفت: اگر واقعا باورمان شده است كه آنچه امروز داريم در شان اين ملت نيست پس بايد اصلاحات انجام شود تا ملت ايران زنده بماند و بايد بر يك اصل تصميم بگيريم و شرايط برنامه ستيزي و برنامه گريزي را به برنامه مداري تغيير دهيم و اگر اين چهار سال همانند چهارسال گذشته ادامه يابد نه تنها سند چشم انداز 20 ساله رويا مي‌شود بلكه چندين پله عقب نيز خواهيم بود.
عبدالواحد موسوي لاري اظهار داشت: احساس مي‌كنيم كه بايد اصلاحات در كشور انجام شود چرا كه اين مردم نيز درك كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي شكوفايي ايران و ايرانيان بايد تلقي درستي از جامعه داشته و عزم و اراده خود را جزم كنيم.
وي در ادامه به تشريح فعاليت‌هاي مير حسين موسوي در گذشته اشاره كرد و افزود: اگر امروز جمعي براي حمايت از نخست وزير دوره دفاع مقدس جمع شده‌اند به خاطر آن است كه بخشي از پيروزي بزرگ دفاع مقدس وابسته به دولت دفاع مقدس و تدابير آن بوده است.
موسوي لاري ادامه داد: در آن زمان مردم با تلاش خود ثابت كردند كه اين ملت زنده است به طوري كه خيلي از فعاليت‌هاي اقتصادي ما در اين 8 سال با بحران مواجه شده بود.
وي تصريح كرد: در تمامي جنگ‌هايي كه اتفاق افتاده است بخشي از سرزمين ايران جدا شده است و دفاع مقدس تنها جنگي بوده است كه ايران 8 سال تمام در جنگ به سر مي‌برده است بدون آنكه بخشي از ايران را از دست بدهند و امروز مردم به دليل ذايقه شيريني كه از مديريت آن زمان دارند وارد عرصه شده‌اند.
موسوي لاري با اشاره به دستاوردهاي دولت اصلاحات نيز بيان داشت: ميانگين اشتغال زايي در برنامه دوم كه نيمي از آن در دوره آقاي رفسنجاني و نيمي در دوران خاتمي بوده است حدود 280 هزار نفر در سال بوده كه اين رقم در برنامه سوم توسعه به حدود 720 هزار نفر در سال رسيد و همچنين از نظر رشد سرمايه گذاري، سرمايه گذاري به بالاي هفت درصد رسيد و نرخ رشد اقتصادي حدود شش درصد بوده است.
وي ادامه داد: خيلي از كارهاي بزرگ در اين دوره آغاز و يا به نتيجه رسيد كه نمونه آن ميدان گازي قطر (پارس جنوبي) است.
اين فعال سياسي اظهار داشت: از ميدان گاز قطر تا به آن روز استفاده‌اي نشده بود و قطري‌ها 12 سال از ما جلوتر بوده اند.
موسوي لاري خاطر نشان كرد: از يك طرف تاكيد بر حقوق مردم، ذي‌نفع بودن و ذي‌حق بودن مردم و از سوي ديگر برپايي بنيان‌هاي ارزشمندي براي رشد اقتصادي كشور را در دوران اصلاحات داشتيم و حال امروز را يك بار با آن زمان و يك بار با آنچه كه بايد باشد مقايسه كنيد چه پيشرفتي داشته ايم.
وي گفت: در دوره اصلاحات آنچه كه مهم بود محوريت برنامه بوده است و سند چشم انداز 20 ساله بر اساس برنامه پايه‌ريزي شده بود كه تا پايان 20 سال بايد ايران حرف اول را بزند ولي حالا كجاي اين سند قرار داريم، ما در سال 2001 يعني آغاز هزاره سوم در سطح بين المللي حرف اول منطقه را زديم و جايگاه خود را پيدا كرديم و هزاره سوم با نام ايران رقم خورد و دنيا گفت زنده باد ايران در حالي كه اكنون در ژنو با رئيس جمهور ما آنگونه برخورد مي‌كنند و ما بايد قضاوت كنيم كه كدام جايگاه بهتري بود.
وزير سابق كشور در ادامه به حوزه فرهنگي اشاره كرد و گفت: تلاش ما بر اين بوده است كه الگويي از آزاد انديشي علم و دانش و فناوري را عرضه كنيم و دولت اصلاحات منادي مطبوعات آزاد و حامي انديشه سازان آزاد بوده است، اگر ما بپذيريم كه شرايط ما امروز حتي برابر با ديروز هم نيست و حتي حسرت هم مي‌خوريم بايد اصلاحات را نيز بپذيريم.
وي گفت: كارشناسان امر مي‌گويند هر دولتي كه امروز روي كار بيايد اگر تمام هنر خود را نيز در حوزه‌هاي مختلف به كار بندد و نهادهاي تصميم‌گيري و تصميم‌ساز را شكل دهد چندين ماه طول خواهد كشيد كه تازه به سال 84 برگرديم.
لاري افزود: اگر ميرحسين موسوي در جايگاه تصميم‌گيري قرار گيرد با توجه به سوابق درخشانش قطاري را كه از ريل توسعه خارج شده است را به ريل برمي‌گرداند ولي سرعت حركت اين قطار بسته به مردم و حمايت‌هاي آن است.
موسوي لاري با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه (س) نيز تصريح كرد: امروز اين گردهمايي ما با سالروز شهادت فاطمه (س) مصادف شده است كه ضمن تسليت مي‌گويم كه فاطمه گونه باشيد و درس بگيريد زيرا بدان دليل به فاطمه(س) فاطمه(س) گفته‌اند كه خودش و پيروانش از آتش دوزخ دور‌ند.
در ابتداي مراسم نيز رئيس ستاد انتخاباتي مير حسين موسوي در شهرستان رامسر در سخنان كوتاهي گفت: دفتر ارتباط مردمي ستاد انتخاباتي موسوي از امروز به طور رسمي كار خود را آغاز و جلسات كيفي خوبي نيز داشته‌ايم و تلاش بر اين است كه به طرفداران دوره اصلاحات بيفزاييم.
صفر قاسمي افزود: ستاد موسوي يك ستاد مردمي است و وابسته به كانون يا قشر خاصي نبوده و با مشاركت‌ها و حمايت‌هاي مردم اداره مي‌شود و امروز با آنكه اطلاع رساني آنچناني نداشته‌ايم استقبال مردم بالا بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.